tisdag 10 april 2018

Kulturkollos veckoutmaning: vad är sant och vad är det inte?

Jättesvår utmaning den här veckan! Det handlar om sanningar och osanningar och att skilja dem åt. Man ska berätta tre saker om sig själv, två ska vara sanna och en ska vara falsk. Det var förvånansvärt svårt att hitta på en lögn, som ändå verkar trovärdig, så kanske är mina påståenden väldigt enkla att se igenom.

   1. Jag är l i v r ä d d för alla typer av nålar.


   2. Jag har ungefär tjugo timmar av tatueringar på min kropp.


   3. Jag tjatade till mig hål i öronen när jag var åtta år, trots att mina föräldrar ursprungligen       sa nej.







10 kommentarer:

  1. Tror att tatueringarna är ljug, vem vill utsätta sig för det?

    SvaraRadera
  2. Jag tänker att om du är rädd för nålar ... hur kan du då ta hål i öronen eller tatuera dig? Hm ... :-) nej då väljer jag att påstående nr 1 är falskt.

    SvaraRadera
  3. Jag resonerar som Ethel. 1 är falskt. :)

    SvaraRadera
  4. Jag hade nog också gissat på tatueringarna om jag inte läst mina klokt resonerande föregångare här ovan så nu gissar jag också på det första påståendet som ljug.

    SvaraRadera
  5. Som rädd för nålar med tatuering gissar jag på att nummer tre är falsk. ��

    SvaraRadera
  6. Jag tror ett är falskt för det är jag jag som är livrädd för nålar, hihi.

    SvaraRadera
  7. Jag gissar på att nr 2 är lögn.

    SvaraRadera
  8. Tatuering och hål i öronen kräver nål. Alltså är nr 1 ljug.

    SvaraRadera