torsdag 16 juni 2016

Jag provar Storytel!

Då jag under sommaren inte bor i min lägenhet utan hos min pojkvän så har det fantastiska pendeltåget bytts ut mot en skakig bussresa till och från jobbet varje dag. Jag är inte benägen att bli åksjuk men det är svårt att läsa när bussen flänger på och av motorvägen hela tiden. Så jag bestämde mig för att prova någon ljudbokstjänst, kanske blir det lättare att läsa om jag får lyssna på boken? Och jag valde verkligen på måfå, laddade ner den första bästa appen jag hittade och det blev Storytel. Man får prova gratis i två veckor innan det börja kosta, så prova ordentligt tänker jag göra. Sedan vet jag inte om jag fortsätter med just Storytel eller om jag byter tjänst, det får framtiden utvisa. Jag tänkte att jag skulle börja enkelt, hitta något som blir uppläst på svenska och som inte var så långt. Något lättsamt. Så slutade det med att jag valde The Spook's Apprentice av Joseph Delaney som är på engelska och fantasy med allt vad det innebär av nya ord och företeelser. Men ska något göras så ska det baske mig göras ordentligt! Jag återkommer med betyg på både läsbokstjänsten samt boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar