måndag 11 april 2016

Delrapport: Den fantastiska väninnan

Den är svårt sönderälskad av de flesta som uttalat sig:  Min fantastiska väninna av pseudonymen Elena Ferrante. Jag har burit den med mig under helgen som varit, läst den i soffan med glass, läst när jag suttit på bonusbarnets karateträning och nu är det inte många sidor kvar. Men jag har svårt att säga exakt vad jag tycker om boken. Visst är den bra! Men är den bra? Det kan vara knepigt att läsa något och få en egen åsikt när andra långt i förväg berättat vad man bör tycka. Förväntningarna ställer till det. Men visst kommer jag läsa vidare, när de övriga delarna släpps på svenska.




2 kommentarer:

  1. Jag känner mer och mer att det är en del av en serie och jag längtar efter fortsättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer absolut läsa vidare! För jag tycker mycket om den, frågan är bara om den lever upp till förväntningarna när alla inte bara hyllat, utan TOK-hyllat den. Jag har under läsningen väntat på ett älsk som inte riktigt infunnit sig. Fast visst är den underbar.

      Radera