tisdag 9 september 2014

Halv- och helläsning

Återigen har jag kommit till en slags punkt när jag är dålig på att avsluta det jag påbörjar. Jag har ett hundratal sidor kvar i The Magician's Land och det är inte så att jag inte gillar, tvärtom, utan snarare läser jag inte klart för att den fantastiska trilogin då kommer vara helt slut. Gissa om jag kommer sakna Quentin! Sedan har jag mycket snabbt tagit mig igenom halva Maze Runner och där har jag en deadline då filmen har premiär nästa vecka. Fast det lär inte bli några större problem då boken, åtminstone än så länge, faktiskt är så bra som alla sagt att den ska vara. Jag hade ett par irritationsmoment i början men det gick fort över, nu är det enbart spännande och jag låg vaken flera timmar i natt och tänkte "bara ett kapitel till". Som om det inte räcker så har jag dessutom påbörjat Christoffer Carlssons Den fallande detektiven som jag sett oerhört mycket fram emot. Som vanligt finns ingen brist på böcker.

Jaja, det är bara att koka en balja te och sätta igång.

4 kommentarer:

  1. Det är så härligt att ha många bra böcker framför sig! När det inte slår över och blir stressigt för att en har börjat på cirka tio böcker, vill säga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt härligt! :-) Men nu har jag kanske satt mig i den sitsen ändå... Inte med tio böcker men gott och väl fem/sex. Härligt I-landsproblem.

      Radera
  2. Jag har också en del böcker som jag börjat läsa men som inte avslutats. Hittar hela tiden en ny bok jag vill påbörja och så hamnar en del av de andra i skymundan. Ska försöka läsa ut några i helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jäkla bokhöst! ;-) Helt omöjligt att hänga med i flödet och hinna läsa ut. Jag tog även ett dygns paus för att totalt försvinna ner i Himmelstrand, för när John Ajvide Lindqvist kommer ut med nytt så stannar allt annat.

      Hoppas du får mycket lästid i helgen!

      Radera