söndag 20 oktober 2013

"Det kan hända även intelligenta människor"

Dagens Nyheter publicerar idag det första kapitlet från Dan Josefssons Mannen som slutade ljuga, en bok som släpps i morgon och som jag måste köpa så fort som möjligt. Jag tyckte mycket om Hannes Råstams Fallet Thomas Quick och det ska bli väldigt intressant att fortsätta läsa om detta högst underliga rättsfall. Josefssons bok undersöker hur människorna runt Sture Bergwall/Thomas Quick på Säter kunde gå så långt som de gjorde.

"Jag gjorde mitt livs största research. Och långsamt förstod jag vad som hänt på Säter. Hannes Råstam hade fram till sin död undrat vad det var som drev Birgitta Ståhle, Seppo Penttinen, Christer van der Kwast, Claes Borgström och Sven Å Christiansom att tro så blint på den falske seriemördaren Thomas Quick. Till slut hade jag svaret. Det var Margit."

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar