fredag 5 april 2013

Liebster Blog Award

Fick en Liebster Blog Award av finaste Lingonhjärta! Stort tack! Dessa glädjespridare är menade att ge uppskattning och nätkärlek för att hedra de man tycker behöver detta. Kan inte annat än hålla med Lingonhjärta om att det är mer än nödvändigt när det varit så mycket tal om näthat och den fula baksidan av sociala medier. Mina svar på de obligatoriska frågorna är som följer:

Vad ville du bli när du var liten?
Jag ville bli arkeolog för dinosauriernas och stenåldersmänniskornas skull. Jag ville bli astronaut för att få åka ut i rymden. Jag ville bli författare för alla de underbara historiernas skull.

Vad är du idag?
Det var ju just det. Av någon underlig anledning så är jag nu Systemadministratör på en mobiloperatör där jag har hand om lite mer än hundra butiker i Sverige och Danmark. Mitt arbetsliv handlar helt om datorer, servrar, siffror och databaser, när jag egentligen skulle vilja jobba med bokstäver och ord. Men kanske är det här med läsandet, bokbloggandet och allt runtomkring så himla roligt just för att det är ett valt intresse och inte det jag livnär mig på. I övrigt så är jag kattägare, teveserienörd, Aragorn-älskare och allmänt barnslig.

Vart vill du helst resa?
Just nu: Svalbard. Jag har inte varit på solsemester på över tjugo år och får panik av värme och strand. Reser helst till valfri storstad eller någonstans med natur och en medeltemperatur som inte överstiger +20 grader.

Var ser du dig själv om fem år?
Får lika mycket ångest av den frågan nu som nyligen på Utvecklingssamtalet på jobbet. Måste man kunna definiera sådant?

Rött eller vitt?
Både och!

Sommar eller vinter?
Det kan ni nog redan lista ut. Men bäst av allt är hösten.

Skog eller hav?
Här får jag nog säga havet, det är något väldigt hemlighetsfullt och lockande med stora ytor vatten.

Vad gör dig ledsen?
Det är mycket det. Främst när djur råkar illa ut men även när vänner är ledsna och jag inte kan göra något för att hjälpa.

Vad är det bästa du vet?
Lugn och ro och tystnad, när jag känner mig trygg. När skafferiet är fullt och jag får spendera tid med djur.


Så ska man ge Liebster Blog Award vidare vilket är det absolut svåraste, för då måste man välja bort de som inte får. Men Linda på Fröken Fräkens tok- och bokblogg är alltid en favorit. Just nu ligger hon i startgroparna efter att nyligen ha fått barn men vi ser fram emot att snart ha dig tillbaka även på Swedish Zombie! Och så Bokstävlarna som alltid ger fantastiska tips och skriver smarta recensioner. Och Fiktiviteter för ett engagemang utöver det vanliga med busroliga temadagar och annat. Har ni redan fått denna utmärkelse eller om ni helt inte orkar svara på frågorna så slipper ni givetvis. Det ska vara roligt med Liebster Blog Award.

4 kommentarer:

  1. Åh arkeolog och författare ville ju jag också bli som barn (och fortfarande) men jag var tokrädd för rymden. Gillade UFO:n men kunde inte greppa det där med att rymden aldrig tar slut. Jätteläskigt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vill också fortfarande bli arkeolog och författare. Det där med astronaut har jag fått inse är alldeles för sent. :-) Men jag håller helt med dig, det där med rymdens oändlighet är riktigt obehagligt...

      Radera
  2. Men åh, tack snälla!

    Jag ville också bli arkeolog ett tag men valde historikerbanan istället eftersom jag inte ville gräva upp folks gravar... Dinosar hade nog funkat... Och författare förstås, det vill jag fortfarande bli när jag blir stor :=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog kunna gräva upp det mesta. I varje fall om det inte vore nya gravar...

      Det är det som är så bra med författare som drömyrke, för det kan man bli när man är tjugotre, femtio eller sjuttiotvå! Inte som att vilja bli gymnast och loppet kan vara kört i tonåren. :-)

      Radera