söndag 24 mars 2013

Doctor Who-present

Nå, fellow Doctor Who-fantaster, vad tycker ni om min födelsedagspresent i form av Tardis samt Dalek salt- och pepparströare? Utan att jag ens nämnt att jag ville ha dem så prickade mina vänner den sak som stod överst på min önskelista från SF-bokhandeln. Hur fantastiskt som helst och jag kan inte få använda dem fort nog.


Och så fick jag sällskapsspelet QI efter favoritprogrammet med samma namn, hur kul som helst! Steven Fry rules! Fast det gör tydligen inte jag som förlorade första spelomgången...


6 kommentarer:

  1. Grattis! :-) Oh, vilka presenter!

    SvaraRadera
  2. Lite, lite, liiiite avis på salt- och pepparströarna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sneglat på dem så länge och tänkte önska mig dem men kom inte så långt. :-)

      Radera
  3. Grattis på födelsedagen och till vänner med så särdeles god presentsmak! Jag är grymt avundsjuk påväl dalekar och tardis som spelet. Misstänker dock att jag skulle vara sjukt sämst på spelet eftersom jag inte begriper hälften de pratar om på Qi (vilket inte hindrar mig från att älska :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! :-) Måste erkänna att jag flitigt använt mina nya salt- och pepparströare, inte för att det har behövts utan för att det är så himla roligt. De står och är fina på fläkten i köket.

      Ja, QI är svårt men det tycker jag är en del av charmen. Äntligen ett frågesportsprogram där man inte underskattar de tävlande och där smarta/roliga svar belönas lika mycket som de rätta svaren! :-)

      Radera