tisdag 5 februari 2013

Jag vill också läsa Magikerna!

Jag har ju redan läst den på engelska men med all publicitet i dagarna så blev jag nyfiken nog att börja bläddra i den under ett besök på Akademibokhandeln. Och eftersom jag knappt kom ihåg något alls som dök upp när jag bläddrade och läste några rader här och där så köpte jag den. Jag vet inte om det är fantastisk logik eller total brist på sådan. Hur som helst så hade jag med mig boken hem och bondkatten verkar helt klart intresserad. Läste hundra sidor direkt när jag kom hem och jag minns den här känslan från första omgången, jag minns den så himla väl: känslan av att magi kan vara på riktigt. Jag tror på det. Så nu förbereder jag mig på att släpa tung, inbunden bok fram och tillbaka på t-bana och pendeltåg, fast jag egentligen hade annat på lässchemat.



4 kommentarer: