torsdag 27 september 2012

Det var den handväskan

Det har varit på gång länge, min stackars handväska har packats tyngre och tyngre med böcker och skrivböcker och igår gick den sönder (inte nog med att väskan for i backen, den rullade även några meter ner för en stenbelagd liten backe). Axelbandet gick helt enkelt av och går inte att laga så därför gav jag mig ut på Uppdrag Köpa Ny Handväska idag efter jobbet. Jag brukar säga att den där "shoppinggenen" som många kvinnor har nog har missat mig för jag får kliande utslag bara vid tanken på att jag måste ge mig ut och köpa kläder, skor och accessoarer. Mitt trick är att göra det så snabbt som möjligt, rycka åt mig allt och sen skynda hem. Så även idag. Fast när jag kom hem så insåg jag att jag köpt alldeles för liten handväska... Det är knappt att jag får ner en skrivbok bredvid den lånade Sony e-readern och dessutom knakar väskjäveln. Suck. Antar att Uppdrag Köpa Ny Handväska fortsätter i helgen.

6 kommentarer:

  1. Jag tror minsann shoppinggenen missade mig också :) Det är sällan jag är ute och köper kläder, skor och annat för jag klarar helt enkelt inte av det. Finns det någon som helst möjlighet att beställa online så gör jag det, annars kanske man kan kolla runt online och bestämma sig för att sedan göra en blixtvisit i affären som har prylen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så oerhört t r i s t att shoppa kläder och liknande... Visst gillar jag att vara och känna mig fin men allt det där arbetet som ligger bakom orkar jag sällan med. Köpa online är fantastiskt! Vet inte hur många gånger jag rekat på nätet för att sedan svepa in snabbt i butik och köpa föremålet! :-) Bästa metoden.

      Radera
  2. Det blir lätt ett himla förbrukande av väskor när man älskar böcker. Allt släpande fram och tillbaka på biblioteksböcker gör att mina väskor håller ungefär ett år, max två. Saken blir inte heller bättre av att man pluggar och även där släpar lagböcker och andra tegelstenar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett jäkla förbrukande av väskor när man släpar fram och tillbaka på böcker. De går sönder i botten, blixtlåsen packar ihop och axelbanden slits ut. Lagböcker har jag inga men väl andra tegelstenar! :-) Tack och lov för e-readern, utan den skulle mina väskor ge upp mycket tidigare än de faktiskt gör.

      Radera
  3. Haha, den genen missade nog mig också. Min pojkvän är mer förtjust i att shoppa än jag.. Lycka till med letandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att inte vara ensam på den punkten. :-) Och letandet ligger lite på is just nu men jag ska snart ta tag i det igen.

      Radera