söndag 10 juni 2012

Delirium till frukost

Jag och persern börjar dagen som vi alltid gör, med blåbärsyoghurt i muminskål, och jag fortsätter på Delirium av Lauren Oliver där kärleken är förklarad en sjukdom och alla vid arton års ålder blir "botade". Tipset kom som sagt från Bellas Bok och jag plockade den på SF-bokhandeln i fredags när jag fick köpa vad jag ville. Helt övertygad var jag nog inte när jag började läsa, skulle det verkligen fungera med ännu en dystopisk ungdomsroman i en framtidsvärld där något är förbjudet/förändrat/förvridet? Men baske mig om det inte gör det ändå för jag låg vaken till ett i natt och kunde inte sluta och när jag tvingades slå igen boken så hade jag läst mer än tvåhundrafemtio sidor. Får se om jag kommer iväg för att handla kläder såsom jag planerat idag, eller om jag stannar kvar här i soffan och bara läser...

2 kommentarer:

  1. Hihi vad roligt att du gillar den än så länge! Väntar med spänning på din helhetsrecension :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kom jag iväg för att köpa kläder inte... Låg kvar i soffan och läste ut. :-) Helhetsrecension kommer i morgon.

      Radera