onsdag 4 april 2012

Rör mig inte!

Ibland är det inte helt dumt med lite dåligt minne. Mailade B Wahlströms förlag för flera veckor sedan och frågade om jag kunde få Tahereh Mafis bok Rör mig inte! som recensionsexemplar och sedan glömde jag helt bort det. Så när det idag kom en lapp i brevlådan om att jag hade ett paket att hämta upp så hade jag ingen aning om vad det kunde vara och det var med nöd och näppe jag klarade mig från att slita upp kartongen på vägen från ICA.Väl hemma fick jag mig en glad överraskning! Bara förstameningen är extremt lovande: Jag har varit inlåst i 264 dagar.


(Sekunden efter fotograferingen kom persern rusande och hade ner både sig själv, kartong och bok på golvet med ett brak. Allt var givetvis mitt fel.)

Har precis kommit någorlunda in i The Reapers are the Angels där underbara Temple reser runt i ett postapokalyptiskt landskap och länsar affärerna på skraplotter bara för att se hur mycket hon kunnat vinna om världen varit som den skulle. Så den tänker jag inte lägga ner. Men jag tror Skuggsida får vänta lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar