tisdag 20 mars 2012

Ger upp

Jag kommer ingen vart i Oksa Pollock så jag ger (åtminstone tillfälligt) upp. Som jag skrivit tidigare så består boken mest av en enda lång uppräkning av övernaturligheter men ingen historia jag fastnar i. Det är inte roligt att tvinga sig igenom för sakens skull och förhoppningsvis kommer det en bättre tid för jag gillar huvudpersonen väldigt mycket. Så nu gäller det att välja två nya böcker. Fastnade återigen i Hunger Games när jag skulle sova igår kväll, läste alltför länge trots att jag behövde gå upp tidigt och ändå kan historien utan och innan. Men inte kunde jag lämna Katniss och Peeta där vid strandkanten, trötta, skadade och oskyddade. Kanske blir det inte så mycket annat läst den här veckan?

2 kommentarer:

  1. Jag håller med!
    Jag kommer inte heller någonstans!
    Igår pratade jag om den med en annan tjej som också läser den, och hon förstod mig inte alls. Hon tyckte att den är jättespännande!
    Jag vet inte, får se om jag orkar ge den en chans till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det bara fel tid för mig att läsa den... Jag hoppas och försöker intala mig själv det. För jag v i l l så gärna tycka om den! Huvudpersonen är som sagt hur fantastisk som helst, så jag lägger den åt sidan och återvänder en annan dag.

      Men ändå skönt att höra att jag inte är ensam om att misslyckas med Oksa Pollock.

      Radera