fredag 8 april 2011

Lite mer än halvvägsrapport

Har nu läst ca tvåhundrafemtio sidor i 1Q84. Lämnade den hemma idag då jag ska spela biljard och dricka öl efter jobbet, vill inte riskera att tappa bort boken eller kantstöta den mer än nödvändigt. Dessutom tar den upp mer än hälften av utrymmet i min handväska.
     Låg vaken igår kväll och läste längre än jag borde ha, liksom jag gjort alla de andra kvällarna den här veckan. Det är en väldigt speciell bok. Jag kan inte säga att jag älskar förbehållningslöst, inte alls, men visst finns där något som får mig att läsa vidare. Det händer ingenting samtidigt som det händer jättemycket. Allt beskrivs på ett lugnt och sansat sätt med många upprepningar och till slut blir jag nästan lite hypnotiserad. Trots att helgen bjuder både på biljard, middag och fotboll så ser jag nog ändå mest fram emot att få vakna i min säng och fortsätta läsa både lördag och söndag morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar