onsdag 23 mars 2011

Idag fyller jag år

När slutade födelsedagen vara magisk och blev en dag liksom de flesta andra? Numera är det mest en storslagen manifestation i vilka som inte längre är här, de som inte kommer ringa eller vara tillgängliga för en bit tiramisu (våga vägra tårta) till helgen. Farmor och farfar. Mormor och morfar. Moster och pappa. Tänker alltid på min mormor som varje år önskade sig ”lugn och ro och snälla barn”, jag vet inte om hon någonsin fick det.
     Men ändå är det inte så mycket en sorglig dag, utan mer en vilken-som-helst-dag. Som det är lite skönt när den är över, för onsdagar är ju ingenting liksom. Jag fick inte önska mig böcker för mamma. ”Det önskade och fick du i julas!” Som om det fanns en begränsning. Men jag trotsade och har ändå önskat mig Äventyrsklassikerboxen. J Får se hur det faller ut på lördag.

2 kommentarer:

  1. Nu undrar jag nyfiket om du fick klassikerboxen? Den andra med Agnes Cecilia i verkar du ju redan ha. :-)
    Grattis också!

    SvaraRadera
  2. Tack! :-)

    Glömde helt bort att skriva om Klassikerboxen igen. Men ja, jag fick Äventyrsboxen i present. Nu står de så fint tillsammans i bokyllan. Har så väldigt mycket som står i läskö just nu men så fort det blir en lucka så ska jag ge mig på Skattkammarön eller De tre musketörerna.

    SvaraRadera